Bebas dari kebencian

11:02

Shallom...malam ni saya nak sharing Firman Tuhan ya..
"2 Korintus 2:5-10"
 Tetapi jika ada orang yang menyebabkan kesedihan, maka bukan hatiku yang disedihkannya, melainkan hati kamu sekalian atau sekurang-kurangnya supaya jangan aku melebih-lebihkan hati beberapa orang diantara kamu.Bagi orang yang demikian sudahlah cukup teguran dari sebagian beasr dari kamu, sehingga kamu sebaliknya harus mengampuni dan menghiburkan dia, supaya jangan ia binasa oleh kesedihan yang terlalu berat.Sebab itu Aku nasihatkan kamu supaya sungguh-sungguh mengasihi dia. Sebab justeru itulah maksudnya aku menulis surat kepada kamu iaitu untuk menguji kamu, apakah kamu taat dalam segala sesuatu.Sebab barang siapa yang kamu ampuni kesalahannya, aku mengampuninya juga.Sebab jika aku mengampuni seandainya ada yang harus kuampuni maka hal itu kubuat oleh kerana kamu dihadapan Kristus.

Thanks Lord, kekecewaan yang kita dapat daripada sesorang memang tidak dinafikan untuk kita sulit memaafkanya...yaa benar!! saya juga permulaanya tu sangat susah untuk mengampuni sesorang. Namun kerana kasih Tuhan telah menyelamatkan saya.Sebesar mana pun dosa kita, BAPA kita disyura masih bisa mengampuni kitaa....kenpa pulak kita tidak boleh???Mengampuni bukan satu pilihan tetapi kemestian!sangat bersyukur sebab sebesar mana kekecewaan sesorang yang diberikan kepada kita, kerana kasih Tuhan kita dapat mengampuni, kerna Tuhan telah mengampuni kita juga.........Bukan itu saja, marilah kita berhati-hati, berjaga-jaga dengan perlakuan tingkah laku, perkatan yang keluar dari mulut kita........kita xakan tahu itu akan menyakitkan hati orang....

Marilah kita maafkan orang-orang telah menyakitkan hati kita, walaupun ia sekecil mana pun..ampunilah......biarlah kasih itu ada pada diri kita.Amen!!!

You Might Also Like

0 Leave a comment

Total Pageviews

Featured post

Lr Preset Sunset

Lr Preset Sunset - Rm 2.00 Payment method: Whatsapp Resit ke 0128673013   Shipping Method: DNG File by Email. Ma...

Translate